dec 2017 - Weekendje Trois-Ponts (Hotel Le Beau Site) - Ramocas

Zoeken
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

dec 2017 - Weekendje Trois-Ponts (Hotel Le Beau Site)

Vakanties > 2017
Hoog tijd om er weer een keertje op uit te gaan. Dit keer een lang weekend in België. Niet te ver van huis en toch lekker in de bergen/heuvels. We zaten in een mooi hotel, kregen de 'Love'-kamer en hadden een mooi uitzicht :-)
Bij aankomst rustig aan gedaan, lekker gelezen, een belgisch biertje in de bar en ook in het hotel gegeten. Uitstekend restaurant en een hele professionele bediening, waarschijnlijk de eigenaar (hebben we niet gevraagd). Na zo'n reis en een flesje wijn hebben we het maar niet al te laat gemaakt :-)
Zaterdag zijn we aan de wandel gegaan. Vanuit het hotel konden we langs de kippen zo het bos in en via wat klimmen en dalen zo naar het dropje Coo lopen. Gelukkig hadden we onze wandelschoenen meegenomen, want er lagen best wat stenen op het pad. Een beetje koud was het wel, maar gelukkig droog.
Op Google Maps wel gezien dat er in Coo een waterval(letje?) zou zijn, maar als je er zo vlak naast staat en al dat water naar beneden hoort denderen, is dat toch erg imposant.
Behoorlijk afgekoeld van de kou en waarschijnlijk ook van alle waterdamp die er rondom zo'n waterval in de lucht hangt, zijn we maar even een restaurantje in gedoken om wat te eten en te drinken. Er was een lekker haardvuurtje opgestookt en de kat lag lekker relaxed in de buurt. Daarna via een ommetje over de verharde weg teruggelopen.
Zo aan het eind van de middag hebben we nog wat gelezen en 's avonds weer lekker gegeten in het restaurant van het hotel. De volgende ochtend zijn we redelijk snel na het ontbijt vertrokken, want het begon te sneeuwen. En op zomerbanden het heuvelachtige landschap van de Ardennen door leek geen pretje (en dat was het ook niet!). We hebben er zo'n 6-7 uur over gedaan om thuis te komen :-(
Tot en met thuis lag er een pak sneeuw en de hele weg zagen we alleen aan de overkant de één na de andere strooi-/veegwagen langskomen :-(
Nou ja, eenmaal thuis zijn we de reis weer snel vergeten, de katjes blij en de tuin ziet er zo besneeuwd ook erg mooi uit :-)